میوه‌ها را پس از پوست کندن بلافاصله مصرف کنید – کوتاه کننده لینک

خبرگزاری ایسنا: مدیرکل دفتر بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت با بیان اینکه میوه‌ها باید به‌خوبی شسته شوند و موقع مصرف، پوست آن‌ها گرفته شود، گفت: میوه‌ها وقتی بریده یا پوست کنده می‌شوند، باید همان موقع مصرف شوند
وی با بیان اینکه بهتر است به جای آبمیوه، خود میوه مصرف شود، گفت: با آبگیری فیبر موجود در میوه‌ها ازبین می رود و از طرفی مصرف آبمیوه‌های پاکتی که حاوی آب و شکر و اسانس است، توصیه نمی‌شود.

مدیرکل دفتر بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت با بیان اینکه علاوه بر سبزی‌ها، گروه میوه‌ها خاصیت آنتی اکسیدان دارند، تصریح کرد: منظور از یک واحد میوه، یک عدد میوه متوسط است که هر فردی روزانه باید بین ۲ تا ۴ واحد باید مصرف کند و توصیه می‌شود میوه در میان وعده استفاده شود.

عبداللهی درخصوص نحوه مصرف میوه توضیح داد: میوه‌ها باید به خوبی شسته شوند و موقع مصرف، پوست آن‌ها گرفته شود چراکه احتمال باقی ماندن سموم دفع آفات روی آن‌ها زیاد است.

خبرگزاری ایسنا: مدیرکل دفتر بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت با بیان اینکه میوه‌ها باید به‌خوبی شسته شوند و موقع مصرف، پوست آن‌ها گرفته شود، گفت: میوه‌ها وقتی بریده یا پوست کنده می‌شوند، باید همان موقع مصرف شوند. باقی ماندن میوه در مدت زمان طولانی‌تر، حتی در ظروف دربسته ارزش غذایی آن را کاهش می‌دهد و ویتامین‌هایش ازبین می رود.

به گزارش وبدا، مدیرکل دفتر بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت درخصوص سالمندان و افرادی که مشکلات گوارشی دارند، گفت: این افراد به دلیل اینکه نمی‌توانند میوه و سبزی را به‌صورت خام مصرف کنند، می توانند میوه و سبزی را به‌صورت بخارپز یا کمپوت بخورند و بهتراست این کمپوت‌ها به صورت خانگی و با مقادیر اندک شکر تهیه شود.

وی درخصوص بتاکاروتن گفت: موادغذایی غنی از بتاکاروتن در رژیم غذایی به تامین نیاز روزانه بدن به ویتامین A کمک می کند بنابراین میوه‌هایی با رنگ‌های سبز، زرد، نارنجی حاوی میزان قابل توجهی از بتاکاروتن است همچنین تیره بودن این رنگ‌ها نشان از غلظت بالاتری از بتاکاروتن دارد. بتاکاروتن برای پیشگیری از ابتلا به انواع بیماری‌ها از جمله بیماری‌های قلبی و سرطان‌ها مؤثر است چنانچه ذخیره بتاکاروتن در بدن کافی نباشد، توان سیستم ایمنی بدن برای مقابله با عوامل بیماری‌زا کاهش پیدا می کند و به این ترتیب ممکن است در معرض ابتلا به انواع عفونت‌ها قرار بگیرد.

دکتر زهرا عبداللهی با بیان اینکه روزانه در رژیم غذایی هر فردی باید ۲ تا ۴ واحد میوه گنجانده شود، گفت: میوه‌ها در مقایسه با گروه‌های دیگر غذایی، انرژی و پروتئین کمتری دارند و برعکس دارای مقادیر قابل توجهی فیبر، ویتامین‌ها و املاح معدنی هستند. مواد مغذی مهم این گروه شامل ویتامین A، ویتامین C، فیبر، مواد معدنی و بتاکاروتن است.






اخبار مرتبط

  • یک میلیون ایرانی در نوروز به سفر خارجی رفتند – کوتاه کننده لینک
  • منتظر تصمیمات جدید ترامپ دربارۀ سوریه باشید – کوتاه کننده لینک
  • ترامپ، تهدید به اخراج یک میلیون پناهجو کرد – کوتاه کننده لینک
  • فیاض: قالیباف گفت، رضاخانِ حزب‌اللهی‌ها هستم – کوتاه کننده لینک
  • سامسونگ موبایل بدون دسترسی به اینترنت ساخت + لیگ NBA؛ شکست سنگین هیت در فیلادلفیا – کوتاه کننده لینک
  • حق بیمه انواع خودرو در سال ۹۷ اعلام شد + حذف حساب با محتوای تروریستی در توییتر – کوتاه کننده لینک
  • چگونه کتاب بخوانیم، چاپ کنیم، دانلود کنیم و ترجمه کنیم؟ – کوتاه کننده لینک
  • میوه‌ها را پس از پوست کندن بلافاصله مصرف کنید – کوتاه کننده لینک
  • پاسخ دهید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *